Home » Utama » PANASS!! Video Khatib Syiah di Cium Mulut Jemaah Selepas Khutbah

Di Pendang, Kedah beberapa jemaah solat Jumaat dipercayai pengikut Syiah bertindak menunggu di tepi mimbar sebaik Khatib hampir habis membaca khutbah sebelum mereka meluru beramai-ramai mencium mulut khatib.

Video berkenaan dimuatnaik di Facebook oleh pemegang akaun Suud Ridzuan.

Video selama 2:02 itu dirakamkan dipercayai di sebuah masjid di daerah berkenaan yang juga turut dikenali sebagai lokasi paling ramai ada pengikut Syiah terbesar.

Dalam video berkenaan dipaparkan khatib yang sudah hampir menghabiskan khutbahnya dan sedang membaca doa akhir sebelum dapat dilihat beberapa orang jemaah berkumpul di bawah mimbar seperti menunggu sesuatu.

Kemudian dalam beberapa ketika, lebih ramai daripada jemaah bangun dan menunggu sehingga habis sahaja selesai khutbah, berlumba-lumba mereka cuba mencium mulut Khatib.

Daripada butiran di Facebook, di video berkenaan tertera perkataan Team Media Kedah dan juga mereka meminta pihak berkuasa agama di negeri itu membuat siasatan kejadian berkenaan.

Jika dilihat sepintas lalu, perbuatan seperti itu jelas bukan amalam atau Sunnah Rasulullah di dalam amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah juga pengikut mazhab Imam Syafie yang jelas menyimpang.

Bagaimanapun, apakah tujuan para jemaah solat Jumaat ini mencium khatib sebegitu rupa amatlah pelik dan ganjil serta jelas tidak menuruti ajaran Islam yang dipraktikkan di negara ini.

19 Responses to “PANASS!! Video Khatib Syiah di Cium Mulut Jemaah Selepas Khutbah”

  1. eee gelinye…hahahaha apa pnya mnusia..hehehe

  2. Faiz Amin tu la pasal tapi kat kedah memang dah banyak… ct ader tgok dalam youtube

  3. melingkup la.. adoyai.. mcm2

  4. ish tak paham .. klu kiter dilahirkan islam yang betul sepatutmyer tahu mana islam mana kafir or syiah… dorang ni lahir asal syiah ker……

  5. Minta izin share…tq

  6. Arsyad Pendang 14 August 2013

    salam

    ini adalah amalan sejak sekian lama masyarakat kampung ini berlumba2 utk bersalaman dgn khatib ketika akhir khutbah 2 hari raya.

    Ia juga amalan di masjid Pondok Chegar semasa zaman Tuan Guru Hj Mohamad Rubat. Zaman tu pelajar2 dan tuan2 guru pondok Pak Chu Him Gajah Mati pun solat di situ, ingat depa nk diam klu benda ni amalan syiah? Harap "clear".

    Sy anak jati kg berkenaan dan lebih maklum hal ini. wallahu a'lam.

  7. Arsyad Pendang 14 August 2013

    Harap tukang upload dpt buang video ni krn boleh menimbulkan fitnah yg jelek dgn tajuk yg memalukan serta dikaitkan pula dgn syiah.

    pasal cium, depa cium pipi. cuma dari jauh nampk mcm cium mulut. gila apa nk cium mulut!

    jgn asal pendang terus cop syiah!

    lagi satu, bkn khutbah jumaat, tapi khutbah raya aidilfitri baru ni. ni di kampung Dato Othman Abdul (MP Pendang). tak percaya bleh tanya beliau.

    Harap selidik dulu sebelum memfitnah.

  8. hrp pihak akhbar pun clearkn ckit…. bkn smua org syiah d pendang… yg syiah tu 2 3 org ja… klu akhbar mcm ni rosak ummah lma2.

  9. Rosidi Omar 14 August 2013

    cium mulut sama jantan tu gay la….

  10. awatlah nk buat fitnah ni… dgr khutbah pn dh tau bkn khutbah raya…. fkr2knlah

  11. Rosidi Omar 14 August 2013

    hobi daaa.apa mau bikin…

  12. Susah gak kalo hobi dia mcm 2 penat khatib 2

  13. Arsyad Pendang 14 August 2013

    hg tau x kg mana tu? kg aku la! aku dh jwb kat youtube n blog2 haprak yg sebar video tu. asal pendang trus cop syiah.

  14. Juragan Cengei 14 August 2013

    apa komen TGNA.

  15. Ct Nur Hasima Hash betol tue dan kite seharusnya mengikut segala ajaran islam itu sendiri dengan istiqomah.. seperti solat, puasa dan menutup aurat…

  16. Agak2 la nak fitnah pun…awat ingat semua org pendang tu Syiah ka?Adoyaiiii….jgn sbb 2-3 kerat ja org len terpalit sama….

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.