Home » Hiburan » Punggung pengacara Feeya Iskandar undang kontroversi

Feeya Iskandar tidak sangka cara pemakaian mengundang kontroversi orang awam.

Penampilan Feeya Iskandar yang dikatakan terlalu seksi ketika mengacarakan program mingguan Maharaja Lawak Mega (MLM) 2013 mengundang kritikan dan tomahan dari peminat di laman forum sosial.

Bercakap kepada Harian Metro hari ini berhubung kontrovers tersebut, Feeya mengakui terkejut dan berasa sedih dengan tuduhan mereka sedangkan dia merasakan penampilannya memang bersesuaian dengan konsep MLM.
“Saya tak faham kenapa orang perlu pertikai sampai macam itu sekali. Saya tak rasa diri saya seksi,” kata penyampai radio Sinar FM, Feeya Iskandar menjawab cemuhan mengenai penampilan dirinya yang seksi.
Feeya atau nama sebenar Nor Shafiza Iskandar Azizan, 24, dikecam teruk peminat di laman forum sosial, baru-baru ini kerana penampilannya yang dianggap seksi dan keterlaluan ketika mengacarakan program mingguan Maharaja Lawak Mega (MLM) 2013.
Feeya yang dihubungi berkata, cemuhan itu sesuatu yang menyedihkan berikutan sikap segelintir peminat yang mudah menjatuhkan hukum terhadap apa yang mereka lihat.
“Saya akui cemuhan itu satu tamparan dan cabaran untuk saya secara peribadi.
Tapi, saya terima kritikan orang dengan hati terbuka. “Pada awalnya, saya ingatkan benda itu tak ada apa-apa.

Kesilapan itu menjadi satu pengajaran buat saya agar lebih berhati-hati dan sensitif pada masa akan datang,” katanya.

Feeya akan berhati-hati dalam soal pakaian selepas ini.

Feeya berkata, dia berasa terkilan apabila soal imej dan penampilan itu menarik perhatian umum walaupun ia tidak keterlaluan seperti dicanangkan.

“Saya akui memakai seluar agak ketat selalunya ketika mengacarakan MLM ataupun di luar waktu kerja sebab saya selesa begitu dan itu adalah diri saya.
“Saya pun pelik, banyak lagi benda lain, bahagian seluar dan punggung saya menjadi isu.
“Saya hanya menjadi diri sendiri dan tidak menyangka pakaian dan penampilan saya menimbulkan perasaan kurang senang kepada segelintir pihak,” katanya.
Menurut Feeya, tuduhan dirinya bersikap gatal dan gedik keterlaluan kerana dia berbuat demikian sebagai memenuhi konsep MLM yang ceria dan bertenaga.
“Takkanlah saya nak mengendalikan program itu secara sopan santun dan tertib sedangkan MLM perlu tenaga dan gila-gila. “Saya seronok mengendalikan program itu dengan cara saya yang ceria. Tak tahu pula benda itu menjadi satu masalah.-hm

4 Responses to “Punggung pengacara Feeya Iskandar undang kontroversi”

  1. Cuba berpikiran positif mgkin org tegur ada kebaikannya sbb rancangan tu utk semua… seluruh family boleh thk jadi jagakah penampilan semasa keudara.. wallahualam

  2. Manusia ni..semua nk komplen…kalau org lain tu semuanya salah..x kene..mcm diri sdiri tu elok sgt….biasa je aku tgk…xde yg peelik atau seksi sgt pun..yg korang tu..mata gatal sgt nk tgk punggung dia tu dah kenapa..xde tmpt ln ke yg nk di fokuskan….kesitu jhk nk di tgk..bkk fokus tgk rancangan tu….suka cr salah org…mmg dah xde keje dah rakyat malaysia ni..suka jaga tepi kain org..kepoh x tentu pasal…

  3. memang kene komplen, kene tegur. kita orang islam memang kene tegur menegur, dah tanggungjawab masing2…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.